پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی 16آنتی‌ویروس و اینترنت‌سکیوریتی سال 2013 -بخش چهارم

Eset Smart Security 5

نسخه ششم اسمارت سکیوریتی شرکت Eset در حال ورود به بازار است. به همین خاطر برای این مقاله از نسخه پنجم استفاده کردیم که آخرین به‌روزرسانی آن در اواخر سال 2012 منتشر شده بود. البته از این نسخه هیچ‌گاه احساس قدیمی بودن نخواهید کرد. این محصول هم سبک و متواضع است و هم حافظه کمی از سیستم برای اجرا نیاز دارد. زمان بوت ویندوز روی نوت‌بوک پس از نصب این نرم‌افزار 8 ثانیه افزایش می‌یابد و 111 مگابایت حافظه نیاز دارد.

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

این نرم‌افزار امنیتی با وجود داشتن ویژگی‌هایی مانند فایروال، کنترل والدین، مانیتورینگ خودکار وب و ایمیل ارزش دو چندانی می‌یابد. اگر تصمیم به پیکربندی این محصول بگیرید،


کافی است که سوئیچ On/Off روی پنجره اصلی رابط کاربری را کلیک کنید. این کلیک تنظیمات و ویژگی‌های پیشرفته نرم‌افزار را فعال/غیرفعال می‌کند و از این طریق به کاربر کمک می‌کند هر زمان خواست از یک نرم‌افزار ساده استفاده کند و در زمان دیگری آن را تبدیل به یک نرم‌افزار امنیتی پیشرفته با انبوهی ویژگی و ابزار کند. برای سوئیچ میان مودهای مختلف این برنامه کافی است روی لینک advanced setup کلیک کنید.

نحوه عملکرد اسمارت سکیوریتی در مواجه با فایل آلوده‌ای که داشتیم دانلود می‌کردیم نیز جالب بود: ارتباط مرورگر وب با وب‌سایت قطع شد و بلافاصله یک پیغام روی دسکتاپ ظاهر شد. اما سرعت اسکن سریع مدت زمان زیادی حدود 40 دقیقه طول کشید که احتمالاً از حوصله کاربران خارج خواهد بود و وسط اسکن آن را متوقف می‌کنند. اگر کاربر بی‌حوصله‌ای هستید یا زمان اسکن برایتان اهمیت زیادی دارد یا تعداد فایل و حجم اطلاعات بسیار زیادی دارید بهتر است به سراغ یک نرم‌افزار دیگری بروید. اما تمام این معایب نگرانی اصلی ما درباره این نرم‌افزار نیست و نگرانی اصلی عملکرد آن در مواجه با بدافزارها و پاک‌سازی‌شان است. در دوره‌های گذشته نتایج تست‌های شناسایی اسمارت سکیوریتی بسیار بهتر بود ولی در آخرین تست‌ها درصد 5/86 را برای شناسایی بدافزارهای zero-day به خود اختصاص داد و تقریباً همین درصد هم برای پاک‌سازی و تعمیر سیستم به دست آمد که رضایت‌بخش نیست و از این نرم‌افزار انتظار بسیار بیشتری می‌رود. بنابراین  با این‌که نسخه پنجم اسمارت ‌سکیوریتی امکانات و ویژگی‌های زیادی دارد، ولی فعلاً آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.


Panda Internet Security 2013

ممکن است کاربرانی یافت بشوند که از رابط کاربری گرافیکی رنگارنگ و زیبای اینترنت سکیوریتی پاندا خوششان بیاید ولی ما اعتقاد داریم در این رابط کاربری تعداد زیادی رنگ، کلید، کلیپ و عناصر دیگر گرافیکی استفاده شده است که این رابط را هم شلوغ کرده و هم احساس یک پاورپوینت بد را به کاربر القا می‌کند و ویژگی‌ها و امکانات خوب نرم‌افزار پشت این ارائه بد پنهان می‌مانند. البته این موضوع را نیز باید بگوییم که این همه تعداد زیاد کلید نشان‌دهنده امکانات و ویژگی‌های زیاد روی این نرم‌افزار هستند. از طریق پنجره اصلی نرم‌افزار می‌توانید به ویژگی‌هایی مانند گزارش کنترل والدین و تنظیمات فایروال به طور مستقیم دسترسی پیدا کنید. با ابزار Backup Copies می‌توانید از فایل‌ها و اطلاعات خود به صورت محلی روی هارددیسک کامپیوتر یا به صورت آنلاین روی سرویس پشتیبان‌گیری Mozy با فضای رایگان دو گیگابایت نسخه پشتیبان تهیه کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های مجموعه اینترنت سکیوریتی پاندا اجرای صفحه‌کلید مجازی برای وارد کردن اطلاعات حساس در وب‌سایت‌ها است. همچنین با استفاده از ابزارهای این نرم‌افزار می‌توانید از دستگاه‌های USB محافظت کنید یا قابلیت اجرای خودکار فایل‌ها روی حافظه‌های فلش را متوقف کنید و به این ‌وسیله جلوی اجرا و نصب بدافزارهایی که از طریق یک حافظه فلش منتقل می‌شوند را بگیرید. نرم‌افزار امنیتی پاندا در بخش کارایی و مقابله با بدافزارهای نتایج مختلفی را کسب کرده است. این نرم‌افزار در آزمون‌های موسسه AV-Test در برابر بدافزارها و تروجان‌هایی که قبلاً منتشر شده‌اند، عملکرد بسیار خوبی داشته و صد در صد آن‌ها را شناسایی کرده است ولی در مقابل بدافزارهای جدید فقط 82 درصد موفق بوده که یکی از بدترین نتایج در میان مجموعه نرم‌افزارهای اینترنت سکیوریتی است. همچنین این نرم‌افزار در آزمون‌های پاک‌سازی فقط 67 درصد موفق بوده است که فقط نرم‌افزار PC Tools از آن پایین‌تر است.

همچنین این نرم‌افزار چندان سبک نیست و نیاز به 273 مگابایت حافظه رم دارد ولی فقط 12 ثانیه به زمان بوت سیستم اضافه می‌کند. اسکن سریع این نرم‌افزار 6 ثانیه طول کشید که جزء سریع‌ترین اسکن‌ها رتبه‌بندی می‌شود. هنگامی که سعی کردیم یک فایل مخرب را دانلود کنیم نرم‌افزار پاندا یک پیغام اطلاع‌رسانی در پایین صفحه‌نمایش گزارش داد که جلوی این دانلود را گرفته است و ما دیگر نیازی نیست هیچ کاری انجام بدهیم. در فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌توانید این نرم‌افزار را با 26 پوند خریداری کنید که این قیمت برای یک نرم‌افزار با مجوز سه کاربره چندان بد نیست. در مجموع ما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سراغ مجموعه اینترنت سکیوریتی‌های دیگری بروید که در شناسایی و پاک‌سازی موفق‌تر هستند و در وهله دوم به پاندا فکر کنید.

AVG Antivirus Free 2013

تا چند سال پیش آنتی‌ویروس رایگان AVG بهترین بود اما امسال با کسب 91 درصد شناسایی بدافزارهای zero-day در مقابل 98 درصد نرم‌افزار آواست کم آورده و جایگاه خودش را از دست داده است. این ضعف می‌توانست در مقابل رابط کاربری بسیار خوب و مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی قابل اغماض باشد اما در این دو مورد نیز این ضد ‌ویروس توسعه و پیشرفته چندانی نکرده است. اگرچه نسخه جدید این ضد ‌ویروس به تقلید از ویندوز8 و استایل مترو پنجره اصلی خود را تغییر داده است اما کاربران نمی‌دانند کدام کلید دروازه ورود به پیکربندی و تنظیمات این نرم‌افزار است. مشکل بعدی هم این است که هریک از ویژگی‌های این محصول شما را به خرید نسخه تجاری هدایت می‌کند. در حقیقت ویژگی‌های اصلی رایگان این نرم‌افزار شامل اسکن ویروس، اسکن ایمیل و پلاگین‌های مرورگر وب هستند.

در ویژگی‌های دیگر نیز ضد ‌ویروس AVG از آنتی‌ویروس آواست امتیاز کمتری می‌گیرد. برای مثال، این نرم‌افزار نیاز به 272 مگابایت حافظه رم دارد که برای یک ضد ‌ویروس خیلی زیاد است و سه برابر حافظه‌ای است که آواست مصرف می‌کند. ما دوست داریم این‌طور فکر کنیم که رقابت سال آینده این دو ضد ‌ویروس سخت و تنگاتنگ خواهد بود و AVG با یک رابط کاملاً لمسی دنیای جدیدی را به تصویر می‌کشد.

بخش اول


بخش دوم


بخش سوم

ماهانه شبکه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد