پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی 16 آنتی‌ویروس و اینترنت‌سکیوریتی سال 2013 - بخش پنجم

Trend Micro Titanium Internet Security 2013

سال گذشته مجموعه اینترنت سکیوریتی ترندمایکرو در آزمایشگاه‌های ما موفق ظاهر شد و توانست مقام اول را کسب کند. به نظر می‌رسد این محصول در سال جدید هنوز یک مدعی باقی مانده است. چون در مقابل بدافزارهای قدیمی و جدید با قدرت ظاهر شده است و در پاک‌سازی و تعمیر سیستم 90 درصد موفق بوده که قابل مقایسه با بیت‌دفندر است. از نظر ویژگی‌های جدید چیزی خاصی به این محصول افزوده نشده است اما ویژگی محافظت از کاربر در شبکه‌های اجتماعی آن تقویت شده .....



برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 
و فهرست طولانی از مهم‌ترین وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تحت پوشش قرار می‌دهد. کاربر این محصول می‌تواند مطمئن باشد خطری از جانب شبکه‌های اجتماعی او را تهدید نمی‌کند و هر لینک، برنامه یا افزونه‌ای که مشکوک باشد به سرعت حذف و بلوکه می‌شود. کلید تازه Check My Privacy می‌تواند تنظیمات شبکه‌های اجتماعی شما را نیز بررسی و به شما درباره اشتراک‌گذاری اطلاعات و عکس‌ها هشدار بدهد.

تمام ویژگی‌های نسخه‌های گذشته این محصول هم‌چنان پابرجا هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ابزار ساخت دیسک قابل بوت برای تعمیر و پاک‌سازی، سیستم کنترل والدین، ابزار ساده بهینه‌سازی سیستم، رابط گرافیکی گزارش‌گیری و چندین ابزار دیگر اشاره کرد. البته باید بگوییم که رابط کاربری گرافیکی محصول بهتر شده است. نوار زبانه‌ها که در نسخه قبلی سفید و سیاه بود با دو رنگ قرمز برای زبانه فعال و رنگ خاکستری برای زبانه‌های دیگر جایگزین شده است. ما فکر می‌کنیم این اتفاق هم از نظر زیبایی پنجره اصلی و هم از نظر فنی یک بهبود محسوب می‌شود. متاسفانه همانند نسخه‌های قبلی، ترندمایکرو در محصول 2013 خود نیز از فایروال استفاده نکرده است و آشکارا بیان می‌کند که فایروال ویندوز برای کاربران کافی است. این حرکت ترندمایکرو کمک به سبکی محصول است ولی یک جور خساست هم از آن بر می‌آید. این اینترنت سکیوریتی یکی از سریع‌ترین محصولات از نظر استارت‌آپ است چون فقط 9 ثانیه به زمان بوت سیستم اضافه می‌کند. و البته یکی از سبک‌ترین مجموعه‌های امنیتی هم هست چون نیاز به 84 مگابایت حافظه رم سیستم دارد. هنگامی که این نرم‌افزار را با ورود به یک سایت آلوده و دانلود یک فایل ارزیابی کردیم، قبل از این‌که دانلود تمام شود دسترسی به سایت و اتصال شبکه قطع و بلوکه شد که نشان‌دهنده قدرت بلادرنگ این محصول در شناسایی بدافزارها است. امسال بیت‌دفندر کاندیدای مقام اولی ما است؛ زیرا در بخش ویژگی‌ها برتری‌هایی نسبت به ترندمایکرو دارد و از قیمت کمتری هم در بازار برخوردار است. اما ترندمایکرو تیتانیوم اینترنت سکیوریتی هنوز یک محصول بسیار قدرتمند و باارزش است که می‌تواند یکی از انتخاب‌های مطمئن و موفق شما باشد.


Avira Free Antivirus 2013




آخرین رابط کاربری ضد ‌ویروس آویرا ساده و سبک بود ولی در نسخه جدید 2013 این رابط تغییر کرده است و بسیاری از ویژگی‌ها و کلیدها کار نمی‌کنند بلکه می‌خواهند شما را به سوی نسخه تجاری هدایت کنند که یک ضعف و امتیاز منفی برای این محصول است. این برنامه از نوار ابزار Ask برای محافظت از کاربر در وب استفاده می‌کند که به طور پیش‌فرض روی مرورگرهای وب فایرفاکس، کروم و اینترنت اکسپلورر نصب شده است در نتیجه هیچ برتری خاصی ایجاد نمی‌کند و کاربر بدون این نرم‌افزار هم می‌تواند از این نوار ابزار استفاده کند. پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی که مرتب و بدون اجازه کاربر ظاهر می‌شوند مزاحمان واقعی هستند که در نسخه قبلی کمتر دیده می‌شدند.

در عوض همه این معایب آویرا هنوز سبک و چالاک است. در عرض 9 ثانیه کل سیستم را اسکن سریع می‌کند و فقط 9 ثانیه به زمان بوت نوت‌بوک اضافه می‌کند که برای یک سیستم کامپیوتر دسکتاپ تقریباً یک یا دو ثانیه می‌شود. این نرم‌افزار در هنگام دانلود یک فایل آلوده و مخرب بلافاصله واکنش نشان داد و با ظاهر کردن یک پیغام هشدار اقدام به حذف این فایل کرد؛ ولی در پیغام آورده شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فایل باید از نسخه تجاری استفاده کنید. در نهایت، این معایب و تبلیغات مزاحم نیستند که این آنتی‌ویروس را در برابر رقبایی مانند آواست و AVG شکست‌خورده نشان می‌دهند بلکه نتایج آزمون‌های او در موسسه AV-Test است. این نرم‌افزار فقط می‌تواند 84 درصد بدافزارهای جدید را تشخیص بدهد و بدتر از آن فقط می‌تواند 85 درصد از آن‌ها را پاک‌سازی کرده و سیستم را تعمیر کند. آویرا در مقابل آواست و AVG هیچ شانسی ندارد.



Kaspersky Internet Security 2013

مهم‌ترین ویژگی جدید مجموعه نرم‌افزاری کسپرسکی Safe Mony است که صفحات وب مالی و بانکی مورد بازدید کاربر را دوبار بررسی و اعتبارسنجی می‌کند و در صورت مشاهده علایم مشکوک به سرعت نشست کاربر را به یک مرورگر امن منتقل می‌کند تا از انتقال و تبادل اطلاعات مالی و پولی در برابر حملات و بدافزارهای مبتنی بر تزریق و فریب محافظت کند و کاربر مطمئن باشد در وب‌سایت‌ها و صفحات امن و احرازهویت شده تراکنش‌های مالی خود را انجام می‌دهد. کاربران این نرم‌افزار برای امنیت بیشتر می‌توانند از یک صفحه‌کلید موسوم به Secure Keyboard برای ورود اطلاعات به فرم‌های صفحات وب استفاده کنند تا در مقابل بدافزارهای Keylogger نیز امن باشند. به نظر ما این ابزار برای کاربرانی که از دستگاه‌ها و نمایشگرهای لمسی استفاده می‌کنند بسیار سودمند است؛ اگرچه تایپ با ماوس هم سختی‌های خاص خودش را دارد. نرم‌افزار کسپرسکی مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی را به صورت آفلاین یا مبتنی بر کلاود برای فایل‌ها، ایمیل، صفحات وب، مسنجرها، برنامه‌های کاربردی، اتصالات شبکه و غیره فراهم کرده است که قابل تنظیم و پیکربندی هم هستند و یک محیط انعطاف‌پذیر را برای کاربر پدید می‌آورند و این موضوع بر جذابیت کار با آن اضافه می‌کند.

در عوض دسترسی به تنظیمات مختلف روی رابط کاربری گرافیکی این نرم‌افزار کمی با سختی همراه خواهد بود و اگر برای اولین بار باشد که دارید با این نرم‌افزار کار می‌کنید، نسخه 2013 آن مجموعه‌ای از لینک‌ها، کلیدها، زبانه‌ها‌ و منوها خواهد بود که سردرگمتان می‌کنند و یک رفتار آزمون و خطا در پیش خواهید گرفت ولی خیلی زود عادت می‌کنید. به لحاظ تاریخی در تست‌های تشخیص بدافزار موسسه AV-Test شرکت کسپرسکی همیشه در نیمه بالای جدول بوده ولی جزء بهترین‌ها نبوده است. اما محصول سال 2013 این شرکت یک استثنا است و در آخرین آزمون‌ها با 99 درصد تشخیص و شناسایی بدافزارها و تروجان‌های جدید و 96 درصد موفقیت در پاک‌سازی آن‌ها یکی از بهترین‌ نرم‌افزارهای اینترنت سکیوریتی است. همچنین ما نسخه جدید کسپرسکی را سریع‌تر از گذشته می‌بینیم چون در کسری از ثانیه می‌تواند دانلود یک فایل خطرناک را متوقف کرده و کل اسکن سریع سیستم را در 30 ثانیه انجام می‌دهد. این نرم‌افزار فقط 11 ثانیه به زمان بوت ویندوز روی نوت‌بوک تست می‌افزاید اما در عوض نیاز به 303 مگابایت حافظه رم دارد که مقداری نسبت به رقبا زیادتر است و برای کامپیوترهای قدیمی مشکل‌زا است. از لحاظ قیمت نیز این نرم‌افزار یکی از گران‌ترین محصولات اینترنت سکیوریتی بازار است.
اگر یک کاربر تازه‌کار هستید و بیشتر علاقه‌ به کار با نرم‌افزارهای ساده و بدون دردسر نشان می‌دهید و همچنین تمایل دارید که یک محصول با کامل‌ترین فهرست امکانات و پیکربندی‌ها داشته باشید، پیشنهاد ما بیت‌دفندر و بول‌گارد است ولی اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید که از دست و پنجه نرم کردن با نرم‌افزار هراسی ندارید و قیمت هم برایتان مهم نیست مجموعه اینترنت سکیوریتی کسپرسکی را انتخاب اول خود قرار دهید.

بخش اول


بخش دوم


بخش سوم


بخش چهارم
ماهانه شبکه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد