پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر
پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

پایگاه خبری فناوری اطلاعات(Id: پیشگامان کامپیوتر)

ترفندهای روز.خبرهای ازدنیای تکنولوژی.خبرهایی از دنیای گیمرها.رفع مشکلات شمادرکامپیوتر

بررسی 16 آنتی‌ویروس و اینترنت‌سکیوریتی سال 2013 - بخش هفتم


BullGuard Internet Security 2013



محصول اینترنت سکیوریتی شرکت بول‌گارد یکی از اولین‌ها در افزودن قابلیت پشتیبان‌گیری به نرم‌افزار امنیتی خود بوده است و هنوز هم بر این تصمیم خود پابرجا است و با عرضه 5 گیگابایت فضای رایگان (دو برابر رقبا) مزیت رقابتی ایجاد کرده است. در پنجره اصلی این نرم‌افزار گزینه‌های فایروال، ایمیل اسکنر، اسپم فیلتر و گیم مود ( برای هشدار درباره اجرای تمام صفحه نرم‌افزارهای کاربردی) دیده می‌شوند که قابل پیکربندی و اجرا هستند. قابلیت اسکن نقاط آسیب‌پذیر سیستم می‌تواند به بررسی تمام بخش‌های ویندوز و نرم‌افزارهای روی آن، نقاطی را که بسته‌های به‌روزرسانی نصب نشده‌اند را مشخص کند

 

برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


و علاوه بر آن دست به بهبودسازی سیستم زده و فایل‌های غیرضروری را از روی هارددیسک پاک کند، برنامه‌ها و سرویس‌های غیرضروری استارت‌آپ را غیرفعال کند و رجیستری را نیز سروسامان بدهد. فهرست پشتیبانی از موتورهای جست‌وجو و حفاظت از لینک‌ها و نتایج جست‌وجوی آلوده این نرم‌افزار کامل است و در آن نام‌هایی مانند گوگل، یاهو و بینگ به چشم می‌خورد. همچنین می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ها و لینک‌های آلوده را تشخیص داده و به کاربر هشدار دهد. عیب این نرم‌افزار عدم دسترسی و پیکربندی ساده این امکانات و قابلیت‌ها است.


رابط کاربری گرافیکی آن ضعیف است و سازمان‌دهی خوبی ندارد و به جای هدایت شما به گزینه مورد نظر با دو یا سه کلیک بیشتر سردرگم خواهید شد. با وجود  این بول‌گارد همانند بیت‌دفندر یک حالت پیش‌فرض دارد که با استفاده از آن نیازی به پیکربندی اولیه اینترنت سکیوریتی ندارید. برای آزمودن این نرم‌افزار اقدام به دانلود چندین فایل آلوده کردیم و با کمال تعجب قبل از این‌که دانلود فایل‌ها تمام شود، مشاهده کردیم که این فایل‌ها پاک شدند بدون این‌که هیچ‌گونه پیغام یا هشداری از سوی نرم‌افزار صادر شود. در آزمون‌های تشخیص بدافزار موسسه AV-Test این نرم‌افزار امتیاز متوسط رو به بالا را کسب کرد ولی بهترین و اولین نشده است. بول‌گارد توانسته 95 درصد بدافزارهای zero-day را تشخیص دهد. این درصد در مقایسه با نرم‌افزار‌های ضد ‌ویروس رایگان بالاتر است ولی در مقابل مجموعه‌های اینترنت سکیوریتی کسپرسکی، جی‌دیتا و بیت‌دفندر درصد کمی محسوب می‌شود. درصد شناسایی و پاک‌سازی این نرم‌افزار در مقابل بدافزارهای موجود در یک بازه زمانی نیز متوسط است. آخرین نکته گفتنی درباره این نرم‌افزار استفاده از منابع سیستم است. نرم‌افزار بول‌گارد 17 ثانیه زمان بوت ویندوز و سیستم را افزایش می‌دهد و به طور میانگین 202 مگابایت حافظه رم نیاز دارد. زمان اسکن سریع  (Quick Scan) این اینترنت سکیوریتی 21 ثانیه است که زمان بسیار سریعی محسوب می‌شود؛ ولی به تنهایی نمی‌تواند برگه برنده این مجموعه نرم‌افزاری باشد. روی کاغذ این نرم‌افزار فهرست بلندبالایی از ویژگی‌ها و امکانات است؛ ولی به خاطر معایب زیادی هم که دارد نمی‌تواند در فهرست اینترنت سکیوریتی‌های پیشنهادی ما به کاربران قرار گیرد و محصولی مانند بیت‌دفندر با همین امکانات و قیمت مشابه بیشتر توصیه می‌شود. به علاوه، بیت‌دفندر توانایی تشخیص و پاک‌سازی بدافزاری بیشتری دارد.

Microsoft Security Essential

مطابق نام این نرم‌افزار، فقط توانایی شناسایی و پاک‌سازی بدافزارها را دارد و سیستم را در مقابل آن‌ها محافظت می‌کند. ممکن است فکر کنید در عوض نداشتن هیچ ویژگی، موجب کاهش سرعت کامپیوتر نمی‌شود ولی باید گزارش بدهیم که این نرم‌افزار 13 ثانیه به زمان بوت سیستم اضافه کرد و 125 مگابایت از حافظه را مصرف کرد. این آمار از برخی مجموعه نرم‌افزارهای اینترنت سکیوریتی نیز بدتر است و بیشتر سیستم را سنگین و کند می‌کند. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار ساده است و نیازی به هیچ‌گونه پیکربندی ندارد: هنگامی که یک بدافزار شناسایی شد یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر شده و به طور خودکار اقدام به پاک‌سازی آن می‌کند. شما می‌توانید توضیحات برنامه درباره بدافزار را بخوانید یا اقدام به خارج کردن فایل از وضعیت بلوکه شده کنید.



برای به‌روزرسانی آن می‌توانید از ابزار Windows Update هم استفاده کنید. در آزمون‌های موسسه AV-Test فقط ده درصد بدافزارهای قدیمی توسط این نرم‌افزار شناخته نشده‌اند اما درصد شناسایی بدافزارهای جدید Zero-Day حدود 67 درصد بوده است که یک نتیجه بسیار ضعیف برای این نرم‌افزار و شرکت مایکروسافت است. بنابراین باید به سختی بهانه‌ای برای استفاده از آن یافت. اگر تصمیم گرفتید از یک نرم‌افزار رایگان برای محافظت از سیستم خود استفاده کنید، بی‌تردید نرم‌افزارهای بهتری در مقایسه با Security Essential خواهید یافت.



Norton Internet Security 2013

نورتون 2013 نیز از سبک مترو ویندزو8 پیروی کرده است و تلاش زیادی روی آن صورت گرفته تا یک رابط کاربری جذاب و بسیار شبیه به ویندوز ارائه شود. این رابط کاربری نسبت به سال گذشته بهتر شده و امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزار در دسترس‌تر هستند اما هنوز چند لینک مانند Mobile، Online Family و Backup در دسترس نیستند و به سرویس آنلاین شرکت سیمانتک متصل می‌شوند و در خود نرم‌افزار تعبیه نشده‌اند. در بخش سمت چپ رابط نرم‌افزار مشخص نیست برای یک یا چند نرم‌افزار لاگین کرده‌اید. مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدی که در این نرم‌افزار خواهید دید اسکنر شبکه‌های اجتماعی و محافظت از کاربر در این محیط‌ها و ابزار مدیریت رمزهای عبور Symantec Identity Safe است که توسط نوار ابزارهای نصب شده روی مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و کروم قابل دسترسی است. در این اینترنت سکیوریتی ابزارهایی برای پیکربندی و تنظیمات بخش‌های مختلف قرار داده شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رفتار نورتون را کاملاً سفارشی کنید.


البته استفاده از این ابزارها برای مبتدیان کمی سخت است. ابزارهای مانیتورینگ نورتون هنوز جایگاه اول را برای خود دارند و هر گونه اتفاق و استفاده از منابع سیستم را به خوبی گزارش می‌دهند. ابزار System Insight بخش‌هایی از سیستم و ویندوز مانند استارت‌آپ و پردازش‌ها را زیرنظر دارد. به علاوه رفتار پردازنده نیز ثبت و گزارش می‌شود تا در صورت مواجه شدن با یک رفتار غیرمتعارف و استفاده زیاد از پردازنده گزارش داده شود. به همین دلیل است که وضعیت استفاده از منابع سیستم در نرم‌افزار نورتون خوب است و فقط 51 مگابایت از حافظه رم مصرف می‌شود. اما در زمان بوت 13 ثانیه افزایش زمان داریم که یک زمان متوسط ارزیابی می‌شود. در آزمون‌های AV-Test مشخص شده است که این نرم‌افزار می‌تواند 96 درصد بدافزارهای جدید Zero-day را شناسایی و 84 درصد آن‌ها را پاک‌سازی کند. این نتایج می‌توانست نورتون را وارد فهرست بهترین‌ها و برندگان کند اما نورتون طی چند سال اخیر همیشه یک محصول خوب با قیمت مناسب بوده است که امنیتی نسبتاً خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.



PC Tools Internet Security 2013

نرم‌افزار PC Tools نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده است. هنوز رنگ‌های آبی و سبز در رابط کاربری دیده می‌شوند که به آن شکل دوستانه‌ و آشنایی می‌دهد و سوئیچ‌های بزرگی در پنجره اصلی نرم‌افزار که امکان روشن/خاموش کردن ویژگی‌‌های مختلف را به سادگی فراهم می‌کند و به سرعت می‌توان به سراغ اسکن کردن سیستم رفت. اما همین سادگی تنظیمات پشت سر آن را پیچیده و سخت کرده است. اگر امکان مجزا ساختن ویژگی‌های مختلف در این نرم‌افزار نبود، تعامل با آن کابوسی وحشتناک می‌شد.



ماهاته شبکه

بخش اول


بخش دوم


بخش سوم


بخش پنجم

 
بخش ششم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد